جدید ترین عناوین خبری امروز
بدون رژیم غذایی به وزن دلخواه برسید

بدون رژیم به وزن دلخواه برسید

متخصصان تغذیه معتقدند با انجام تغییراتی ساده در روش زندگی می توان بدون گرفتن رژیم غذایی وزن کم کرد.

از سبزیجات در خوراک خود بیشتر استفاده کنید

حداقل سه نوع سبزیجات به همراه هر وعده ی غذایی خود مصرف کنید. فیبر و آب موجود در سبزیجات به کاهش جذب کالری، در نتیجه کاهش وزن کمک بسزایی می کند. با افزایش تنوع سبزیجات در وعده غذایی خود می توانید ویتامین ها و فیبر های بیشتری دریافت کنید. برای بهبود طعم و مزه ی سبزیجات بهتر است آنها به حالت بخار پز بپزید و همراه با گیاهان معطر یا آبلیمو و امثال آن مصرف کنید. توجه کنید هرگز از سس های چرب و پرکالری استفاده نکنید.

مصرف قند و مواد قندی را تا حد امکان کاهش دهید

 تا حد امکان از مصرف نوشابه و نوشیدنی های دارای قند بپرهیزید و آن را با آب و یا نوشابه ی   رژیمی جایگزین کنید. نوشابه علاوه بر داشتم حجم بالای شکر، باعث می شود بدن شما دیرتر احساس سیری کند، به همین دلیل نوشابه های رژیمی هم باعث چاقی می شوند. در هر وعده صرف نظر کردن از نوشابه ، حدودا ۱۰ قاشق شکر را کمتر وارد بدنتان می شود. تحقیقات نشان می دهد بدن افرادی که مرتب از نوشیدنی های قندی به خصوص نوشابه استفاده می کنند، ۴۵۰ کالری بیشتر از دیگران وارد می کند.

وقت بیشتری برای غذا خوردن اختصاص دهید

رژیم لاغری چای سبز

یکی از بهترین عاداتی که منجر به کاهش وزن می شود این است که قبل از شروع غذا ساعتتان را تنظیم کنید و به خود قول بدهید صرف غذایتان حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد. این زمان بندی باعث می شود هر لقمه ای که می خورید را خوب مزه مزه کنید و از طعم و مزه ی ان لذت ببرید. آهسته و سر فرصت خوردن غذا منجر به آزاد شدن هورمون سیری می شود. بدن افرادی که غذای خود را سریع می خورند، سیر شدن را به موقع حس نمی کند.

اگر حین صرف غذا توقف می کنید، مراقب شروع دوباره آن باشید

هنگامی که بیشتر از نیمی از غذای خود را خورده اید و وقفه ای بیرونی و یا تحت فرمان مغز در خوردنتان ایجاد می شود، باعث می شود پس از آن وقفه سیر شوید اما دوباره شروع به خوردن می کنید.  در این هنگام بدن شما دیگر گرسنه نیست و خوردن هرگونه غذایی وارد آوردن کالری اضافی به بدن است.

سوپ را به وعده غذایی خود اضافه کنید

حداقل یک بار در روز مصرف سوپ ، باعث کاهش کالری دریافتی شما می شود. سوپ را  به عنوان پیش غذا و یا یک وعده اصلی غذا استفاده کنید. با این کار میل شما به غذای اصلی که دارای موادی حجیم و پر کالری است کمتر می شود. بهتر است سوپ را با انواع گوناگون سبزیجات و کم نمک تهیه کنید. از اضافه کردن مواد پر چرب مانند خامه جلوگیری کنید.

بدون رژیم غذایی به وزن دلخواه برسید

به غلات توجه بیشتری داشته باشید

استفاده از غلات کامل مانند برنج قهوه ای ، گندم و جو  از جمله موادی است که برای کاهش وزن مفید است. این مواد دارای کالری زیادی نیستند و مصرف آن معده شما را پر می کنند و باعث کاهش وزن می شوند. همچنین مصرف غلات برای کاهش کلسترول نیز کمک بسزایی می کنند.

تا آنجا که می توانید غذای خانگی مصرف کنید

حداقل ۵ روز در هفته را به غذای خانگی اختصاص دهید. مصرف غذای خانگی از موثرترین راه های کاهش وزن است. اگر تهیه ی غذای خانگی برایتان مقدور نیست از مواد غذایی سالم مانند ماهی یا مرغ گریل شده و یا سبزیجات استفاده کنید.

ساعات خواب خود را سامان دهید

طبق مطالعات محققان دانشگاه میشیگان که یک ساعت خواب اضافی در طول روز،  در طی یک سال ۶ کیلوگرم از وزن افراد را کاهش می دهد. خواب خوب می‌تواند مصرف کالری را تا ۶ درصد کاهش دهد علاوه بر این، کم خوابی باعث افزایش اشتها می شود.در نتیجه برای کنترل اشتها، باید توجه ویژه ای به خواب داشته باشید.

چای سبز را جزوی از نوشیدنی هایتان قرار دهید

رژیم لاغری چای سبز

یکی از خواص متعدد چای سبز کاهش وزن است. این نوشیدنی سیستم سوخت و ساز بدن را فعال تر کرده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. همچنین چای سبز نوشیدنی بدون کالری می باشد.

آدامس نعنایی بجوید یا مسواک بزنید

اگر فردی هستید که ریزه خواری می کنید مانند زمانی که تلویزیون تماشا می کنید یا با کامپوتر کار می کنید، چیزی می خورید. از یک آدامس نعنایی استفاده کنید و یا مسواک بزنید این کار باعث می شود طعم موادی که وارد دهانتان می شود تغییر کند و تلخ شود. در نتیجه اشتهایتان کم می شود.

لباس  های مورد علاقه تان را جلوی دید بگذارید

لباس هایی که دوستشان دارید اما بدلیل اضافه وزن نمی توانید از آن ها استفاده کنید مانند دامن ، پیراهن، شلوار و سایر لباس های محبوب خود را مقابل چشمتان در اتاق آویزان کنید تا همیشه با دیدن آن ها انگیزه کافی برای کاهش وزن داشته باشید.

هرگز برای میزان اندازه غذایی تان استثناء قائل نشوید

در هر وعده غذایی خود مراقب مقدار غذایی که مصرف می کنید باشید. حتی اگر با دوستان و یا همسرتان به یک رستوران مجلل رفته اید. در رستوران ها اغلب غذاهای پرکالری سرو می شود، بهتر است از یک غذای کامل صرف نظر کنید  و بجای غذای اصلی سوپ یا سالاد سفارش دهید. تقسیم کردن غذا با همسرتان نیز ایده ای بسیار عالی است.

سایز بشقاب خود را کوچک کنید

قطر بشقابتان را حدود ۴ سانتی متر کوچک تر کنید. با انجام این کار بطور ناخودآگاه غذای کمتری میل می کنید. افرادی در بشقاب بزرگ غذا می خورند حجم غذایی که می خورند بیشتر است. با کوچک تر کردن قطر بشقابتان می توانید در روز حداقل ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلو کالری ا:.۸( برنامه غذایی خود بکاهید. در نتیجه در سال ۴ الی ۵ کیلو وزن کم خواهید کرد.

 روزانه بیشتر از ۱۰۰ کالری بسوزانید

سعی کنید در روز حداقل ۱۰۰ کالری بسوزانید. برای این کار می توانید در روز فعالیت های زیر را انجام دهید:

مرتب کردن خانه به مدت ۳۰ دقیقه
دویدن به مدت ۱۰ دقیقه

۲۰ دقیقه پیاده روی ملایم یا حدود ۲۵۰۰ قدم راه رفتن
کاشتن گل در باغچه یا کندن علف‌ها به مدت ۲۰ دقیقه

با سوزاندن ۱۰۰ کالری در روز ، در طول سال ۴ الی ۵ کیلو می توانید وزن خود را کاهش دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما و تلویزیون
قسمت اول فصل جدید سریال «بازی تاج‌وتخت» رکورد قبلی تعداد تماشاگران را شکست
قسمت اول فصل هفتم سریال «بازی تاج‌وتخت» رکورد قبلی تعداد تماشاگران را شکست
0
آیت الله خامنه ای عرصه سینما
نسبت جناح مؤمن فرهنگی با عرصه مهم سینما چیست؟
7
جشن امی Emmy Awards
نامزدهای جشن ۲۰۱۷ Emmy Awards: بیشترین نامزدی برای سریال Westworld
12
فصل هفتم Game of Thrones
آن‌ چیزی که باید پیش از شروع فصل هفتم Game of Thrones بدانید
12
آیا یک مطلب امیر نادری را به رفتن ترغیب کرد؟
آیا یک مطلب امیر نادری را به رفتن ترغیب کرد؟
6